Lastenhoitokurssit

Haluatko tulla lastenhoitokurssille ja työskennellä palkallisena MLL:n hoitajana?

Mannerheimin Lastensuojeluliiton lastenhoitokursseja järjestetään vastuuntuntoisille ja lapsirakkaille henkilöille, joilla on kiinnostusta ja aikaa hoitaa lapsia. Lastenhoitotehtävissä voi toimia 16 vuotta täytettyään.

Lastenhoitokurssi sisältää etä tai lähiopetusta 28 tai 29 tuntia, itsenäisiätehtäviä 12 tai 13 tuntia ja harjoittelun lapsiperheessä 9 tuntia. Koulutuksen laajuus on yhteensä 50 tuntia. Lisäksi järjestämme kahden päivän lastenhoitokursseja runsaasti aikaisempaa lastenhoitokokemusta omaaville aikuisille.

Kurssin hyväksytysti suorittaneet voivat hakea mukaan MLL:n hoitajaksi. Haastattelemme kaikki MLL:n hoitajiksi hakevat sekä selvitämme rikostaustan.

Tavoitteet
Lastenhoitokurssin käynyt hoitaja:

• saa valmiudet toimia MLL:n lastenhoitotoiminnassa lapsiperheiden apuna lyhytaikaisissa lastenhoitotehtävissä
  • osaa hoitaa eri-ikäisiä lapsia lapsiperheen kotiympäristössä lapsen tarpeet huomioon ottaen
  • osaa hoitaessaan ottaa huomioon lapsen kehitystason ja yksilöllisyyden
  • osaa luoda turvallisen hoito- ja leikkiympäristön
  • osaa hoitaa lapsia vastuuntuntoisesti

Kouluttajat
Kurssien kouluttajina toimivat sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan koulutuksen saaneet ammattilaiset.

Runsaasti aikaisempaa lastenhoitokokemusta omaaville aikuisille voidaan lastenhoitokurssia räätälöidä henkilökohtaisten taitojen ja toiveiden mukaisesti.

Jos toivot räätälöityä kurssia, ole yhteydessä Anu Hämäläiseen anu.hamalainen@mll.fi, p.044 080 8068.

KEVÄÄN 2024 LASTENHOITOKURSSI

Mannerheimin Lastensuojeluliitto järjestää MLL:n lastenhoitokurssin 22.4.-30.5.2024.

Kurssi sisältää Zoomissa toteutettavaa etäopetusta 28 tuntia, harjoittelua lapsiperheessä 9 tuntia sekä itsenäisiä tehtäviä 13 tuntia.

Kurssi on yhdeksänä arki-iltana klo 17.30–20 (ma 22.4., to 25.4., ma 29.4., to 2.5., ma 6.5., ti 13.5., ti 14.5., ma 27.5. ja to 30.5.)

Kurssi antaa valmiudet toimia luotettavana MLL hoitajana. MLL hoitajana toimiminen on palkallista työtä. Perhe maksaa hoitajan palkan ja huolehtii työnantajavelvollisuuksista.

Kurssimaksu: 30 euroa

Ilmoittautuminen viimeistään 17.4.: https://link.webropol.com/s/lhkurssi

Lisätietoja:

Perhetoiminnan koordinaattori

Anu Hämäläinen

anu.hamalainen@mll.fi

KESÄN 2024 LASTENHOITOKURSSI

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri järjestää MLL:n lastenhoitokurssin 3.-13.6.2024. Kurssi järjestetään yhteistyössä Kuurojen kansanopiston kanssa Kuurojen opistolla os. Ilkantie 4, Helsinki.

Kurssi sisältää lähiopetusta 28 tuntia, harjoittelua lapsiperheessä 9 tuntia sekä itsenäisiä tehtäviä 13 tuntia.

Opetusta on ma 3.6. klo 9-16.30, ti 4.6. klo 9-15, ke 12.6. klo 9-16.30 ja to 13.6. klo 9-15.

Kurssi antaa valmiudet toimia luotettavana MLL:n hoitajana. MLL hoitajana toimiminen on palkallista työtä. Perhe maksaa hoitajan palkan ja huolehtii työnantajavelvollisuuksista.

Kurssimaksu: 30 euroa

Ilmoittautuminen 29.4.-12.5. välisenä aikana tästä
Valitsemme kurssille osallistujat hakemusten perusteella. Valinnat ilmoitetaan sähköpostilla viimeistään pe 17.5.

Lisätietoja:

Perhetoiminnan koordinaattori