Lukumummiksi/-vaariksi

Lukumummi ja -vaari -toiminnan tarkoituksena on tarjota lapsille lisää lukukokemuksia sekä innostaa heitä lukemisen pariin yhteisten lukutuokioiden avulla.

Lukumummi ja -vaari lukee koululla yhdessä kirjaa niiden lasten kanssa, jotka tarvitsevat lisätukea lukemiseen. Lukemisen jälkeen jutustellaan. Tarkoituksena on innostaa lapsia lukemaan yhteisten lukutuokioiden avulla.

Lukutuokioiden lomassa syntyy luontevaa sukupolvien välistä kanssakäymistä, kun vapaaehtoiset osallistuvat lasten arkipäivään ja lapset saavat säännöllisen kontaktin isovanhempiensa sukupolveen.

MLL:n Uudenmaan piiri on käynnistänyt lukumummi ja -vaari -toimintaa Niilo Mäki Instituutin kehittämän mallin innoittamana. Nyt tarvitaan innokkaita vapaaehtoisia tukemaan lasten lukemista. Olisitko Sinä yksi uusista lukemisen tukijoista?

Mihin sitoudun?

Käyt koululla lukemassa omien mahdollisuuksiesi mukaan, noin kerran viikossa.

Tarvitsenko erityistaitoja?

Et! Iloinen mieli ja innostus lukemiseen riittävät. Saat meiltä ohjausta, perehdytystä ja tukea vapaaehtoistyöhösi.

Miten pääsen mukaan?

Ilmoittautumalla maksuttomaan koulutukseen. Koulutus sopii myös, jos haluat MLL:n kylämummiksi tai -vaariksi.

Koulutustilaisuuteen osallistuminen ei velvoita sinua aloittamaan vapaaehtoistoiminnassa. Tule koulutukseen kuulemaan lisää ja päätä sen jälkeen haluatko aloittaa MLL:n mummina tai -vaarina!

Lisätietoja saat myös MLL:n Uudenmaan piirin koordinaattorilta:

Sini Pohjalainen, sini.pohjalainen@mll.fi , p. 044 7737602

Lue lisää lasten lukusujuvuudesta www.nmi.fi ja lukumummi ja -vaari -toiminnasta http://www.lukumummitjavaarit.fi/

Tule koulutukseen

LUKUMUMMI JA  VAARI -toiminnan peruskoulutus