Tietoa meistä

Toimimme MLL:n itsenäisenä aluejärjestönä Uudenmaan alueella. Myös Helsinki kuuluu toimialueeseemme.

Jäseninämme on 94 MLL:n paikallisyhdistystä, joissa on yhteensä noin 17 000 henkilöjäsentä. Tarjoamme lapsiperheille arjen tukea ja merkityksellistä vapaaehtoistoimintaa kaikenikäisille.

Historiaa

Mannerheimin Lastensuojeluliitto perustettiin kenraali Mannerheimin kotona vuonna 1920. Carl Gustaf Mannerheim kutsui kansalaisia mukaan toimintaan seuraavilla, edelleen ajankohtaisilla, sanoilla:

"Työn määränpäänä olkoon, että jok'ainoa Suomen lapsi äidinkohdusta lähtien ja kautta koko kasvinaikansa saa oikeutetun osansa siitä hellyydestä ja huolenpidosta, joka yksinään voi laskea pohjan nuorten kehitykselle hyviksi ja hyödyllisiksi kansalaisiksi".

Uudenmaan piiri perustettiin 3. maaliskuuta vuonna 1951.

Toimintamuotojamme ovat:

• Perhetalot