Koulutien turvaajaksi

Uudenmaan MLL paikallisyhdistykset ovat mukana turvaamassa lasten kouluteitä tänäkin vuonna omilla toimialueillaan.

Vuosina 2021-2023 tieliikenteessä kuoli keskimäärin viisi ja loukkaantui 260 lasta vuosittain.

Vaikka luvut ovat laskeneet, 26 lasta loukkaantui vakavasti vuoden 2022 tietojen mukaan. 70% loukkaantumisista tapahtuu taajamissa ja näistä yli puolet suojatiellä.

Jalankulkijoina kuoli joka viides ja loukkaantui joka seitsemäs. Neljä viidestä henkilövahingosta tapahtui tietä ylitettäessä. Kuolemantapauksista kaikki tapahtuivat muualla kuin suojatiellä.  (Liikenneturva.fi)

Tule mukaan tärkeään työhön

MLL:n Uudenmaan piiri ja MLL:n paikallisyhdistykset järjestävät koulutien turvaajat -kampanjan koulujen alkaessa elokuussa.

Kampanjan tavoitteena on saada autoilijat huomaamaan pienet koululaiset ja turvata näin koulutietä.

Vapaaehtoiset koulutien turvaajat päivystävät heijastinliivit yllään koulujen läheisyydessä lasten saapuessa kouluun.

Tule sinäkin turvaamaan lasten koulutietä,
puoli tuntia yhtenä aamuna riittää!

Voit myös kertoa asiasta somessa: #koulutienturvaaja

Ilmoittaudu mukaan suoraan lähimpään MLL:n paikallisyhdistykseen.