MLL perhekahvilat ovat taas käynnistyneet

4.10.2022

" Perhekahvilassa on mielekästä tekemistä, lapsetkin tykkäävät. Pidän perhekahvilaan kahden ystäväni kanssa, on hienoa saada yhdessä jotakin aikaan omien ja muidenkin lasten hyväksi."

MLL:n  perhekahvilat Uudenmaan alueella ovat saaneet tauon jälkeen taas toivottaa perheet tervetulleiksi kohtaamaan toisiaan yhteisen tekemisen ja kahvikupin äärelle.

Tällä hetkellä toiminnassa on 92 perhekahvilaryhmää eri puolilla Uuttamaata.

Perhekahvilatoiminta antaa mahdollisuuden myös isolle joukolle vapaaehtoisia tehdä hyvää lapsiperheiden hyväksi. Perhekahvilan vapaaehtoiset avaavat tilan oven, keittävät kahvit ja laittavat tarjoilut esille, toivottavat uudet ja vanhat kävijät tervetulleeksi, kertovat kaikille mahdollisuuksista olla mukana perhekahvilan eri tehtävissä, huolehtivat yhdessä tilojen järjestelystä kävijöiden kanssa sekä huolehtivat siitä että kävijöiden on helppo tutustua tilaan ja toisiin kävijöihin. MLL:n perhekahvilakyselyyn (2021) vastanneista vapaaehtoisista 55 % kertoi vapaaehtoistoiminnan lisänneen omia voimavaroja paljon tai erittäin paljon. Mikäli kiinnostuit niin ilmoittaudu mukaan niin etsimme sinulle lähelläsi toimivan perhekahvilaan johon pääset mukaan.

Perhekahvilamme ovat tärkeitä arjen kohtaamisen ja vertaistuen paikkoja.

MLL:n perhekahvilakyselyyn 2021 vastanneista 84% koki toiminnan vaikuttaneen myönteisesti mielialaan, 82% saanut vahvistusta arjessa jaksamiseen ja lapsen oppineen perhekahvilassa olemaan muiden lasten ja aikuisten seurassa. 67% kertoi saaneensa uusia ystäviä.

Tulevien hyvinvointialueiden perhekeskusten kohtaamispaikkatoiminnan verkostoissa paikallisyhdistystemme perhekahvilat ovat vahvoja toimijoita. Tavoitamme perheitä lähellä heidän omia toimintaympäristöjä.

Lähipalvelua kynnyksettömästi kaikenlaisille perheille.

Etsi sinäkin oman alueen perhekahvila, avaa rohkeasti ovi ja tule mukaan.