Haemme perhetoiminnan koordinaattoria

7.4.2022

MLL:n Uudenmaan piiri tarjoaa lapsiperheille arjen tukea sekä merkityksellistä vapaaehtoistoimintaa kaiken ikäisille. Meitä on yhteensä 45 työntekijää, joista 38 työskentelee perhetoiminnan parissa ja 7 Marskin Muksut -myymälässämme. Piiritoimistomme sijaitsee Pasilassa. Lisäksi meillä on Perhetalo Onnila Keravalla, Lasten ja perheiden yhteisötalo Hakunilassa ja avoin kohtaamispaikka Koivukylässä.

Piirimme jäseninä on 91 MLL:n paikallisyhdistystä, joissa on yhteensä n. 17 000 jäsentä. Vuosittain sadat perheet saavat tukihenkilöidemme apua, ja välitämme perheisiin tuhansia tunteja tilapäistä lastenhoitoapua Uudellamaalla.

Haemme perhetoiminnan koordinaattoria

Perhetoiminnan koordinaattorin tehtävänä on koordinoida Suomeen paenneiden ukrainalaisten perheiden auttamista sekä tukihenkilötoimintaa, erityisesti ystäväksi maahanmuuttaja-äidille toimintaa.

Koordinaattorin tehtäviin kuuluu vertaisryhmätoiminta äideille ja lapsille, vapaaehtoisten rekrytointi, koulutus ja ohjaus ja muun avun koordinointi sekä kielikerhojen pitäminen. Tukihenkilötoiminnassa tehtäviin kuuluu lisäksi käynnistää, seurata ja ohjata tukisuhteita, tiedottaa ja raportoida toiminnasta. Tehtävän kuvaan kuuluu lisäksi tehdä yhteistyötä kuntien ja järjestöjen kanssa.

Toimimme koko Uudenmaan alueella, joten työhön kuuluu joustava liikkuminen koko alueellamme. Nyt haussa olevan koordinaattorin työtehtävät painottuvat tällä hetkellä Vantaalle ja pääkaupunkiseudulle. Koulutukset ja tilaisuudet ovat usein iltaisin ja viikonloppuisin.

Edellytämme koordinaattoreiltamme soveltuvaa korkeakoulututkintoa, kokemusta lapsiperheitä tukevasta työstä, aiempaa näyttöä tuloksellisesta työstä ja hyvää suomen kielen taitoa sekä englannin kielen taitoa.

Olethan:

• Energinen moniosaaja
  • Teet työtä kunnianhimoisella otteella
  • Olet joustava ja oma-aloitteinen

Arvostamme lisäksi omaa kokemusta vapaaehtoistyöstä ja monikulttuurisesta työstä. Kokemus ryhmän ohjaamisesta on eduksi tehtävässä.

Tarjoamme sinulle merkityksellisen ja monipuolisen, MLL:n arvoihin pohjautuvan työn sekä ammattitaitoisen ja sitoutuneen työyhteisön. Tehtävän palkkaus määräytyy sosiaalialan järjestöjen työehtosopimuksen mukaan.  Tehtävän kokonaispalkka sijoittuu 2500 € – 2950 € välille riippuen kokemuksestasi ja koulutuksestasi. Tehtävä on määräaikainen 31.12.2022 asti

Liitäthän hakemukseesi mukaan ansioluettelosi ja hakemuksesi

Pidämme tärkeänä työyhteisön moninaisuutta ja toivomme hakijoiksi eri sukupuolta olevia, eri-ikäisiä ja erilaisilla taustoilla olevia hakijoita.

Jätäthän hakemuksen pikaisesti, kuitenkin viimeistään 18.4.2022. Tehtävä saatetaan täyttää jo hakuaikana.

Lisätietoja tehtävästä antaa: järjestöpäällikkö Tessa Sarkima,  p. 044 742 6000