MLL Perhekummi | selkosuomeksi

Perhekummi lasten ja äidin kanssa.

MLL Perhekummi tukee perhettäsi

Perhekummi tukee perhettäsi.
Hän kuuntelee ja keskustelee.

Perhekummi on saanut MLL:n koulutuksen.

Mitä perhekummi tekee?

Perhekummi tapaa sinua ja perhettäsi
yleensä 2 tai 4 kertaa kuukaudessa.
Olette yhdessä muutaman tunnin.

Voitte mennä yhdessä esimerkiksi
kävelylle, perhekahvilaan, leikkipuistoon tai kauppaan.
Voitte myös olla sinun kotonasi
ja tehdä yhdessä arkisia asioita.

Mitä perhekummi ei tee?

Perhekummi ei ole lastenhoitaja tai siivooja. 
Hän ei saa palkkaa perhekummin työstä.

Perhekummi voi auttaa sinua esimerkiksi, jos:

  • Sinulla ei ole paljon ihmisiä, jotka tukevat sinua

  • Olet muuttanut uuteen kaupunkiin tai olet maahanmuuttaja

  • Olet yksinäinen tai väsynyt

  • Tarvitset tukea vanhemman elämään

  • Haluat jutella lapsiperheen ja vanhemman elämästä

Hae perhekummia perheellesi