Tuemme kiusaamisesta toipumista ryhmä- ja yksilötuella

Kevään 2024 ryhmät

Huhti-toukokuussa 2024 alkaa kaksi ryhmää kiusaamista kokeneille lapsille ja nuorille Vantaalla ja Helsingissä. Ryhmät kokoontuvat viisi kertaa.  Niissä hyödynnetään toipumistaitoja opettavaa TRT-menetelmää, jolla on osoitettu olevan vahvaa vaikutusta traumojen käsittelyyn ja niistä toipumiseen.

Lisäksi toimimme yhteistyökumppanikouluissa pääkaupunkiseudulla.

Yksilötuki

Tarjoamme yksilötukea kiusaamista kokeneille lapsille ja nuorille.

Ota yhteyttä Whatsappissa, Snapchatissa @mllehjäksi, puhelimella tai sähköpostilla. Olemme sinua varten.

Kaikki yhteystiedot löydät tämän sivun lopusta.

Voit myös jättää tässä yhteydenottopyynnön ja palaamme sinulle.

Tunnetko jonkun, jota on kiusattu? Vinkkaa hänelle tuestamme.

Kiusatuksi joutuminen on vakava riski lapsen tai nuoren kehitykselle

Tiesitkö, että kiusatuista jopa 30–40 %:lla on traumaperäisen stressihäiriön oireita: ahdistusta aiheuttavia tunkeutuvia muistoja, välttelyä ja eristäytymistä sekä varuillaanoloa ja ylivireyttä. (Poijula 2021)

MLL Uudenmaan piiri on käynnistänyt tammikuussa 2024 uuden tuen muodon kiusatuille toipumiseen: Ehjäksi

Toiminta 8–20-vuotiaita lapsia ja nuoria sekä heidän vanhempiaan kiusaamisesta toipumisessa sekä yksilö- että ryhmätuella.

Käytössä vahvan vaikuttavuusnäytön TRT-menetelmä

Hyödynnämme Teaching Recovery Techniques (TRT) menetelmää.

TRT on vaikutusnäytöltään vahva ennaltaehkäisevän mielenterveystyön ryhmäinterventio traumalle altistuneille lapsille ja nuorille sekä heidän vanhemmille. Menetelmästä on hyviä kokemuksia myös meillä MLL Uusimaalla.

Tavoitteena on, että kiusaamista kokeneiden lasten ja nuorten traumaperäiset oireet lievittyvät ja toimintakyky vahvistuu. He uskaltavat olla ja elää taas.

"Ilo on palannut elämään"

Kokemus MLL Uusimaa TRT-ryhmän osallistujalta

MLL UP mukana

MLL UP! Muotia ja Tähtiä hyväntekeväisyysmuotinäytös järjestetään 16.5.2024 Helsingissä.

Kaikki tuotot muotinäytöksestä käytetään lyhentämättömänä kiusattujen lasten ja nuorten hyväksi - heidän toipumisensa edistämiseen. Tule sinäkin mukaan!

Tiimi

Hankepäällikkö